4. Мельникова О.Т. – Фокус-группы в маркетинговом исследовании: Методология и техника качественных исследований в социальной психологии: Учеб. пособие для студ. психол. фак. высш. учеб. заведений. – М.: Издательский центр «Академия», 2003 г. – 272 с. 5. Мертон Р., М. Фиске, П. Кендалл – Фокусированное интервью. – М.: 1991 г. – 87с. 6. Фоломеева Т.В., Богомолова Н.Н. Мельникова О.Т. - Фокус-группа как качественный метод социально-психологического исследования. - М.: .1997 г. – 209 с. Shlyapina A.S. FOCUSED INTERVIEW AND FOCUS GROUP: THE DIFFERENCE BETWEEN THE METHODS. Article focuses on the identification and justification of the distinguishing features of the methods of focused interviews and focus groups, through a comparative analysis of the similarities and differences of these methods. Analysis is built on a comparison of the object of study, subject of study, techniques and procedures of each methods. Keywords: focused interview, focus group, qualitative research methods in sociology, Merton.